Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 11 de novembre del 2013

TALLER D’ENTRENAMENT PSICOEDUCATIU PER A NOIS/ES D’ESO

Hem pensat en un taller grupal dirigit als nois/es de secundària per a POTENCIAR/ESTIMULAR habilitats  que des de l’experiència i la demanda de les families que atenem, són molt importants en el desenvolupament i/o creixement acadèmic/personal/social dels joves en aquestes edats.

Per una banda, el nivell d’exigència en quan a l’estudi dels continguts escolars és cada cop major, per tant, aspectes com la ORGANITZACIÓ, HÀBITS i TÈCNIQUES D’ESTUDI, ATENCIÓ, MEMÒRIA…repercuteixen i són bàsics per a l’èxit acadèmic. I per altra banda, la importància dels amics: les relacions d’iguals van prenent més força i protagonisme en la vida dels pre-adolescents o adolescents. És per això que pensem que és important entrenar habilitats com l’ASSERTIVITAT, entesa com  “l’habilitat social que permet expressar les emocions, pensaments, sentiments i decisions de la manera més respectuosa per a la identitat de la persona i per a la dels altres”.  

Aprendre a ser assertiu, en contraposició d’un estil agressiu o passiu, condicionen la qualitat de les  relacions i el benestar emocional dels joves. O dit d’una altra manera, saber dir NO davant alguna cosa que no vols, fer valer la teva opinió, saber transmetre una queixa sense ofendre etc…són aspectes bàsics per no sentir-te exclòs d’un grup o fer coses que et fan sentir malament o no fer allò que no voldries fer o dir.

En aquest taller proposem activitats repartides en 10 sessions on posarem en pràctica:

-TÈCNIQUES D’ESTUDI: hàbits i organització. Passos a seguir per a un bon estudi. Com afrontar un exàmen abans/durant i després.

-ATENCIÓ: Completar codis, trajectòries, lectura xifrada i números, tatxar i rodejar segons instruccions, tatxar els que són igual al model etc.

-MEMÒRIA: Mirar paraules durant un temps determinat i intentar recordar-les, repetir xifres, mirar imatges durant un temps determinat i intentar recordar-los, reproduir dibuixos de memòria, repetir paraules en ordre directe i invers.

-VELOCITAT DE PROCESSAMENT: Buscar figures repetides, dir les paraules que es demanen, càlcul mental, realitzar les tasques o dibuixos que es demanen, tatxar seguint les instruccions i llegir seguint les instruccions. Cronometrar quan triga fent l’activitat.

-ASSERTIVITAT: “I tú, què faries?”. Sota diferents situacions pensar com actuaria. Defensar els propis drets.“El lleó, la rata i la persona", explicar els diferents estils de comunicació davant el fet de voler transmetre una queixa.

Cristina Marquès Solé.

Psicòloga col.18058

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada