Hem pensat en un taller grupal
dirigit als nois/es de secundària per a POTENCIAR/ESTIMULAR
habilitats que des de l’experiència i la
demanda de les families que atenem, són molt importants en el desenvolupament
i/o creixement acadèmic/personal/social dels joves en aquestes edats.
Per una banda, el nivell d’exigència en quan a l’estudi
dels continguts escolars és cada cop major, per tant, aspectes com la ORGANITZACIÓ , HÀBITS i TÈCNIQUES D’ESTUDI, ATENCIÓ, MEMÒRIA…repercuteixen i són bàsics
per a l’èxit acadèmic. I per altra banda, la importància dels
amics: les relacions d’iguals van prenent més força i protagonisme en la vida
dels pre-adolescents o adolescents. És per això que pensem que és important entrenar habilitats com l’ASSERTIVITAT, entesa com “l’habilitat social que permet expressar les
emocions, pensaments, sentiments i decisions de la manera més respectuosa per a
la identitat de la persona i per a la dels altres”.
Aprendre a ser assertiu, en
contraposició d’un estil agressiu o passiu, condicionen la qualitat de les relacions i el benestar emocional dels joves.
O dit d’una altra manera, saber dir NO davant alguna cosa que no vols, fer
valer la teva opinió, saber transmetre una queixa sense ofendre etc…són
aspectes bàsics per no sentir-te exclòs d’un grup o fer coses que et fan sentir
malament o no fer allò que no voldries fer o dir.
En aquest taller proposem
activitats repartides en 10 sessions on posarem en pràctica:
-TÈCNIQUES D’ESTUDI: hàbits i
organització. Passos a seguir per a un bon estudi. Com afrontar un exàmen
abans/durant i després.
-ATENCIÓ: Completar codis,
trajectòries, lectura xifrada i números, tatxar i rodejar segons instruccions,
tatxar els que són igual al model etc.
-MEMÒRIA: Mirar paraules durant un temps determinat i
intentar recordar-les, repetir xifres, mirar imatges durant un temps determinat
i intentar recordar-los, reproduir dibuixos de memòria, repetir paraules en
ordre directe i invers.
-VELOCITAT DE PROCESSAMENT: Buscar
figures repetides, dir les paraules que es demanen, càlcul mental, realitzar
les tasques o dibuixos que es demanen, tatxar seguint les instruccions i llegir
seguint les instruccions. Cronometrar quan triga fent l’activitat.
-ASSERTIVITAT: “I tú, què faries?”. Sota diferents situacions
pensar com actuaria. Defensar els propis drets.“El lleó, la rata i
la persona", explicar els diferents estils de comunicació davant el fet de voler
transmetre una queixa.
Cristina Marquès
Solé.
Psicòloga col.18058
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada