Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 15 de maig del 2014

EL TEU FILL/A ES PORTA MALAMENT PER CRIDAR L'ATENCIÓ?

"El nostre fill té 6 anys i fa un temps ha empitjorat el seu comportament. No para de portar-se malament, no fa cas i últimament sempre el renyem i castiguem. A l'escola ha començat a deixar de treballar i la mestra diu que no es porta bé. A casa no hi ha cap problema, creiem que es porta malament, simplement perqué vol cridar l'atenció! Què podem fer?".

Us sona? sol ser una demanda habitual i amb un diagnòstic afejit del que està passant: la causa de portar-se malament és voler cridar l'atenció dels seus pares.





EN QUÈ CONSISTEIX EL PROBLEMA?

Com s'acaba d'indicar, sembla que el comportament negatiu del nen el que busca és atreura l'atenció dels seus pares. 
L'Atenció és un dels "premis" més potents en la regulació de la conducta infatil.
Alguns pares expressen amb certa desesperació: "ja no sabem què fer, ho em probat tot i res funciona, el castiguem i sembla que no li importa".  
Això és així perqué el nen aconsegueix l'Atenció: el premi. El càstig li importa menys.

QUÈ FER?

1-DONAR ATENCIÓ:

Vol dir atendre'l, que en determinats moments tingui la teva atenció exclusiva. Molts nens ho podrien explicar d'aquesta manera: "que em porti o em vingui a busca de l'escola", "que miri com jugo", "que m'escolti quan li explico alguna cosa que m'ha passat", "que respongui a les meves preguntes, també a les complicades i compromeses", "que m'esenyi coses", "que es llenci al terra com jo", etc.

2. IGNORAR CONDUCTES INADEQÜADES:

La idea bàsica és que descobreixin i aprenguin que la mare/pare els fa cas, els atén, quan realitzen les conductes adeqüades. Així, sempre que sigui possible, davant d'una conducta inadeqüada del nen, sempre no es posi en risc, és aconsellable ignorar la conducta.

Tots necessitem la nostra dosi d'Atenció i els nens també i estaràn disposats a fer el que faci falta per aconseguir-ho!.





Cristina Marquès Solé
Psicòloga col.18058

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada