Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 12 de setembre del 2013

ENTRENAMENT PSICOEDUCATIU PER A NENS, NENES I JOVES: TALLERS D'ESTIMULACIÓ DE L'APRENENTATGE


Una de les experiències més meravelloses de la vida potser és veure créixer els nostres fills i filles. Els canvis físics i psíquics dels infants són constants, per la qual cosa, és important que siguem sensibles a aquests canvis per tal de poder oferir recursos a les necessitats que vagin sorgint. Poc a poc, anirem coneixen com és el nen/a: els seus gustos, preferències etc.




Els psicòlegs entenem el desenvolupament dels nens i nenes  com a l'adquisició de certes fites,segons l'edat i per a diferents àmbits:
  • Personal/social: Són les capacitats i característiques que permeten al nen/a establir interaccions socials significatives.
  • Adaptativa: Són aquelles habilitats que permeten una autonomia en vestir- se, alimentar- se, higiene..
  • Motricitat fina i gruixuda: és la capacitat del nen/a per utilitzar i controlar els músculs del cos. Es divideix en motriu gruixut com és: caminar, saltar... I motriu fi com: escriure, agafar objectes petits...
  • Comunicació receptiva i expressiva: S'aprecia la recepció i l' expressió de la informació,pensament i idees per mitjans verbals i no verbals.


El que ens interessa és veure si el seu desenvolupament és adequat per l'edat que té o si hi ha un retard o està per sobre en alguna àrea.

A partir dels 6 anys, són necessàries les habilitats implicades en l'aprenentatge de competències acadèmiques; de comprensió, memòria, raonament, atenció etc. A partir de sisè curs de primària és un bon moment per aprendre a estudiar. El procés d'estudi requereix d'unes pautes i hàbits que són indispensables que els nens/es i joves coneguin i practiquin; ens referim a les TÈCNIQUES D'ESTUDI. Aquest estiu hem portat a terme a ETIC un Taller de Tècniques d'Estudi, valorat molt positivament pels alumnes que han assistit, sobretot en el sentit que els ha ajudat a reduir l'ansietat que els generava enfrontar-se a la tasca d'estudiar i alhora han adquirit unes pautes que els facilita i els dóna seguretat en aquest procés.

Cap a l'adolescència, pot ser un bon moment per conèixer el tipus de personalitat, autoestima i preferències professionals. Alhora que el grau d' ansietat, independència, autocontrol etc. D'altra banda, considerem important també, donar eines per a una bona gestió emocional, és a dir, reconèixer les emocions pròpies i dels altres i saber- les expressar adequadament. Així com saber identificar els interessos, creences o intencions dels altres.

Conèixer aquestes habilitats, capacitats etc. dels nostres fills ajudarà, en primer lloc, que siguin conscients de les seves habilitats i limitacions i alhora ens pot servir per  potenciar aquelles on hi ha més predisposició. D’altra banda caldrà reforçar i donar estratègies per a aquelles on el menor es bloqueja i són necessàries per assolir objectius personals i/o acadèmics/professionals. És important tenir en compte, que les persones tenim una gran capacitat per a adaptar-nos i/o canviar.

Des d'ETIC oferim un pla de treball D'ESTIMULACIÓ DE L'APRENENTATGE en grup o individual per tal d'entrenar habilitats, potenciar capacitats i oferir estratègies per a l’aprenentatge.

Cristina Marques Solé.
Psicòloga Col.18058

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada