Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 25 d’octubre del 2014

PROPOSTES SENZILLES QUE AJUDEN A PRACTICAR L’ATENCIÓ PLENA, "MINDFULNESS"



Quantes vegades has fet quelcom de forma automàtica? No recordes on has deixat una cosa, busques les claus i de sobte te n’adones que les tens a la mà , i com aquests, molts d’altres exemples que ens indiquen que no estem en el moment present.  Potser estem capficats per una cosa que ens ha passat, i estem en el passat ,o potser estem pensant en alguna cosa que ens preocupa i ens situem en el futur. Actuar de manera automàtica té un cost.
La pràctica en l’atenció plena ens ajuda a estar en el present , a ser conscients dels nostres pensaments , emocions i sensacions físiques.
Els pares i mares m’han dit sovint que no tenen temps per parar un moment, creieu que és una qüestió de temps o potser és que no s’han proposat buscar-lo?
Una manera fàcil d’entrenar-nos en l’atenció plena és practicar la respiració conscient.  Podem fer respiracions amb plena consciència de quan inhalem i quan exhalem, ens pot ajudar comptar fins a cinc, 1, 2, 3 , 4 ,5 inhalant i 1, 2 ,3 ,4 ,5 exhalant. En  el moment en que ens adonem que estem distrets només cal que tronem a dirigir la nostra atenció a la respiració. Deixar passar el pensament, sense entretenir-nos, ni jutjar-lo ens ajuda a calmar la ment.
Aprendre a relaxar-nos millora la gestió emocional i a reduir la impulsivitat.
Podeu practicar l’atenció plena amb els vostres fills i filles.
Us presento alguns jocs que podeu fer amb els  vostres fills i filles que ajudarà a la pràctica de l’atenció plena d’una manera lúdica.
Poseu-vos en rotllana i col·loqueu un objecte diferent  darrera de cadascú, el joc consisteix en endevinar de que es tracta tocant-lo , sense mirar.
Un altre joc consisteix en posar uns quants objectes en una safata, donem uns 15 segons per poder mirar-los, i  seguidament tapem la safata amb una manta. Haurem d’anotar en un full tots els objectes que recordem. Després tornar a destapar i comprovar els que hem recordat i els que no hem retingut.
Un altre exercici que podem fer és demanar al nen o nena que faci un dibuix de la seva habitació de memòria i després comprovar el què ha fet, quines coses ha dibuixat i quines no.
Un altre joc que us proposo és omplir una safata de llenties seques, cigrons, faves, i pèsols congelats, heu de tenir  també,  quatre recipients, un per cada una de les llegums. Poseu-vos una bena als ulls i sense mirar, heu d’anar diferenciant  cada una de les llegums i col·locar-les en el recipient que els hi toca.
Amb aquests jocs estem entrenant l’atenció plena, i d’aquesta manera estem millorant la capacitat de focalitzar l’atenció, la memòria i les habilitats de control.
Hi ha moltes maneres de fer la pràctica de la respiració amb nens i nenes, amb els més  petits podem aprofitar el moment d’anar a dormir per introduir la respiració,  una manera de fer-ho és que escullin un nino de peluix i se’l col·loquin a la panxa, els animem a que balancegin el nino, agafant aire i deixant-lo anar, així poden notar com el nino es mou. Ho podem fer unes quantes vegades i els podem ajudar repetint les instruccions:  agafa aire, nota com el nino es mou, deixa anar l’aire i observa com la panxa s’infla, després compartim amb ells com se senten.
Us animo que trobeu el moment per practicar l’atenció plena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada